Isnin, Mei 28

senang anaknya beri

seorang anak duduk bersimpuh di celah kaki antara emak & ayahdanya,

tanpa segan silu anak mengungkapkan apa yang terdetik di sudut hati,

"aku mintak maaf,aku tak dapat nak beri duit tiap-tiap bulan untuk mak dengan ayahda,

aku tak mampu beri kesenangan dengan cara dunia,

aku hanya mampu beri kesenangan pada mak dan ayahda dengan solatku,

doa dalam solatku,

taatku pada kata-kata & perintah,

peradapan aku,

cara aku menyalin hidup,

dan niat aku nak bawa mak dengan ayahda melihat kebesaran Tuhan & minta Taubat di sana,

itu aku sebagai anak untuk mak dengan ayahda"...

masih lekat di bibir ayahda gudang garam & emak hanya diam merenung jauh ke jalan raya 2 baris.

anaknya angkat kaki & capai motor saga putih pulang ke sarang.

kesenangan yang anaknya beri.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan